Στη βιβλιοθήκη της τάξης μας το βιβλίο : Λίγο πριν το τέλος .

Η ιστορία
Ο Ρήγας Βελεστινλής, πρωτεργάτης του αγώνα, άνθρωπος αποφασιστικός, δυναμικός και εύστροφος, με όλα τα χαρακτηριστικά του παράτολμου επαναστάτη, κατόρθωσε με το έργο του, διαφωτιστικό και επαναστατικό, να δείξει, πρώτος αυτός, την αναγκαιότητα του μαζικού ξεσηκωμού. Οι μέρες πριν το μαρτυρικό του θάνατο φωτίζονται εδώ, μέσα στις φυλακές του φοβερού φρουρίου Νεμπόϊσα, μαζί με τους συντρόφους του. Και μαζί με τις μνήμες που, λίγο πριν το τέλος, σφυροκοπούν το μυαλό του, μνήμες που φέρνουν στην επιφάνεια περιπέτειες της πολυτάραχης ζωής του, δίνουν ένα ανάγνωσμα αγωνιώδες και απολαυστικό .

Απόσπασμα:
«Ανάκριση στην ανάκριση, ξύλο, βάσανα, πόνοι, κλάμα. Οι δύστυχοί μου σύντροφοι, σκιές μέσα στα λερά τους ρούχα, όπως κι εγώ άλλωστε, μα στον εαυτό μου δεν το νιώθω? το μέγεθος της δυστυχίας στα πρόσωπα των αδελφών μου το μετράω. Και να μην έχω ένα χαρτί, ένα κοντύλι, να γράψω τα βάσανα που τραβούν οι φτωχοί μου σύντροφοι, να μάθει ο κόσμος πώς και πόσο πληρώνεται η ελεύθερη συνείδηση, πώς καταντά ο παιδεμός τον άνθρωπο... Αρκετό σπόρο έσπειρα, ο καρπός δε θ? αργήσει, θα πεταχτούν εκδικητές μέσα απ? το αίμα μου, άντρες θεριά, που θα σπαράξουν τους δήμιους και θα φέρουν στον τόπο τη διοίκηση που του πρέπει.»


Η συγγραφέας:
Η Μαρία Σκιαδαρέση αγαπάει τόσο να διαβάζει, όσο και να γράφει ιστορίες για μικρούς και για μεγάλους. Είναι αρχαιολόγος και συγγραφέας. Η γραφή της, ζεστή και ανεπιτήδευτη, κερδίζει αμέσως κάθε αναγνώστη και του χαρίζει ωραία «ταξίδια» με τις περιπέτειες που αφηγείται. Στην ίδια σειρά με τον τίτλο «ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ» κυκλοφορεί ένα άλλο εξίσου θαυμάσιο βιβλίο που αναφέρεται στη ζωή και τα έργα του μεγάλου μπουρλοτιέρη Κωνσταντίνου Κανάρη και έχει τίτλο «Τα χρόνια της φωτιάς». Κάποια άλλα έργα της: «¶τροπος ή Η ζωή και ο θάνατος της Βενετίας Δαπόντε», «Κίτρινος χρόνος», «Με το φεγγάρι στην πλάτη» κ.ά